Danas sam malo zakasnio. Predpostavio sam da nema potrebe da dolazim do 12 sati … da vidim šta ima u gradu. Kad sam došao trebao je već da se završi okrugli sto Telekoma sa temom “internet sadržaji”. Ali naravno nije bilo ni “i” od internet sadržaja, svi su skočili da napadaju telekom. Iz telekoma je bilo 4 ljudi … rasprava o monopolizmu. Okrugli sto je trajao oko 2 sata .. probili su sve termine. Nakon toga je Varagić predstavio e-start i ideje. A ne pre Varagića je Jelena Mesita predstavila projekat koji su oni uradili a Ministarstvo zdravlja podržalo www.21dan.com . Ostao sam samo na još jednu priču koja mi je bila poznata a to je priča Vladana Zirojevića o njegovom StartUp-u donesi.com.

Nakon toga sam krenuo za Bor. Sve u svemu, ja sam oduševljen. Videti toliko ljudi koji isto razmišljaju i čije ideje idu samo u jednom pravcu je pravo zadovoljstvo.  Ove konferencije bi se trebale održavati češće i u gradovima van Ni, NS i Bg-a. Za mene je ovo bio prikaz gde smo mi u odnosu na hrvatsku (po meni zemlju referenta) i šta trebamo raditi. Jedno je zaključeno, da ćemo malo uraditi ako vladajuće strukture ne donesu standarde u ovoj oblasti. Do tada … idemo našim putem.



Autor:
Objavljeno: 27. 10. 2007. u 12:06 am
Svrstano u: Gostovanja, Konferencije, Vesti | 9 komentara
Tags:






Komentari


Objavljeno 27.10.2007 u 12:06 am svrstano u Gostovanja, Konferencije, Vesti. Komentare možete pratiti i putem RSS 2.0 feed. Možete ostaviti komentar, ili trackback sa svog bloga.


9 komentara


  1. RainDog je rekao/la

    Jedino što, kako čujem, isti problem i u Nišu kao i kod nas: preduzetnika ni od korova, a sva priča je bila možda više njima namenjena… 🙁

  2. Zoran M je rekao/la

    Da, u suštini bili su samo preduzetnic koji su u IT sektoru, ovi ostali veoma slabo. Na osnovu predavanja mislim da i nisu samo oni bili ciljna grupa ali bez njih težak će biti posao. Ovo je bila dobra prilika da vide pozitivne primere, ali …. Isuviše oni na nas gledaju kao na frikove, i plaše se neta, tu država mora da odigra glavnu ulogu. Primer iz Makedonije je odličan. Nisam sigiran da sam pogodio dokument, ali mislim da tamo samo preko neta možete dobiti izvod iz matične knjige… pa vi se snađite. Ili naučite ili molite komšiju.

  3. Celtic Tiger je rekao/la

    Najpre o standardima. Njih nije potrebno izmisljati, vec su odavno izmisljeni i primenjeni u mnogim zemljama. Obzirom da mi hocemo (moramo) da postanemo deo tog drustva, moracemo da prihvatimo i standarde istog. Mislim da o tome manje treba brinuti.

    Nivo internet kulture i primene interneta direktno zavisi od nivoa poslovanja u Srbiji. Taj nivo je jako nizak ali ocito ima uzlaznu putanju. Recimo da nasa berza trenutno ima aktivan i veoma posecen sajt. Zbog cega je to tako? Zbog toga sto je internet u tom procesu postao najbolji alat za ostvarivanje prihoda. Dakle nije internet napravio uspesnu berzu u Srbiji vec je u momentu kada je berzanska trgovina dostigla nominalnu vrednost, neophodnost odrzavanja i povecanja prometa navela registrovane brokere na trazenje alata kojim bi se moglo pristupiti vecem broju potencijalnih klijenata. Tako je otprilike i oformljena nasa berza u danasnjem obliku. (inace prva nasa berza osnovana je jos pre drugog sv. rata)

    Da ne budem shvacen pogresno, u potpunosti pratim i podrzavam Vas pionirski trud u ovoj oblasti. Na temu slabe reakcije ‘preduzetnika’ i ‘privatnih kompanija’ samo mogu da dodam da se ne radi, mislim, o ‘strahu’ od novih tehnologija koliko se radi o tome da je poslovanje generalno veoma obolelo sirom Srbije. Ono je okovano tesko raskidivim lancem korupcije i vantrzisnim principima sto inace u Srbiji urusava i celokupan drustveni sistem.

    Zbog cega bi recimo neki borski privatnik poslovao preko interneta kada tamo ne moze da se dogovori o ‘procentu’ sa nekim direktorom javnog preduzeca ili sa menadzerom opstine. Klijenti borskih privatnika ne traze uslugu takodje preko interneta vec se uzdaju u poznanstva i ‘veze’ pokusavajuci na taj nacin da ostvare uslugu na ‘odlozeno placanje’ ili ‘na popust’.

    I znam da ovde ponovo pricam o starima koje svi znaju i da sam ‘malo’ dosadan.

    Mozda je taj primer iz Makedonije o upotrebi interneta u javnim servisima bolja opcija za pocetak. Medjutim tu morate opet imati razumevanja od strane opstinskih politicara a ni tu se nismo bas usrecili koliko mi se cini.

    Pozdrav Zoki…

  4. RainDog je rekao/la

    Klijenti borskih privatnika ne traze uslugu takodje preko interneta vec se uzdaju u poznanstva i ‘veze’ pokusavajuci na taj nacin da ostvare uslugu na ‘odlozeno placanje’ ili ‘na popust’.

    Jedino se sa ovim delom tvog komentara ne slažem. Mislim, ja i recimo, ovih sedamdeset članova Udruženja smo klijenti borskih privatnih preduzetnika, zar ne? Verovatno ne posebno važni niti veliki, ali ima nas sasvim dovoljno da se privatniku isplati da posao proširi i na internet. Jasno, bićemo mi njima klijenti i bez interneta, ali onaj ko je na internetu prisutan sigurno će dobiti veći broj kupaca (korisnika usluga, šta god…).
    Budući da broj internet korisnika u Boru zaista svakodnevno raste (poseta sajtu Bor030 je oko 100 000 mesečno, opstinabor.com ima oko 15 000), ni sama reklama nije beznačajna.
    Ja imam i “živ primer” o kome ću pisati uskoro… radi se o doktoru Zoranu Joksimoviću (drjoksimovic.com).

  5. Celtic Tiger je rekao/la

    Ok je primedba. Napravio sam propust ne naglasivsi da se radi o prosecnom (vecinskom) klijentu. Ovim opet, nisam imao nameru da uvredim nikoga vec samo da izlozim cinjenice.

    Nikako nisam zeleo da obesmislim ili negiram Vas trud. Samo sam izrazio, blago ironicno, svoj revolt prema drustvu i sistemu koji jos dugo nece biti u stanju da BITNO prepozna kao veoma bitno.

    I dobar Vam je primer sa ordinacijom Dr. Joksimovica. Odlican primer kako treba poslovati. Nedostaje mu samo ‘on-line booking’ sto bi bilo ‘napredno’ ali je umesto toga ostavio dobar kontakt pa cak i mobilni telefon sto je ok.

    Verujem i nadam se da ce ovih primera biti vise u buducnosti.

    Puno pozdrava….

  6. RainDog je rekao/la

    Nikako te nismo shvatili pogrešno, ne brini 🙂
    Što se Joksimovića tiče, on je prezadovoljan. Uz malo reklame (ali zaista samo malo i isključivo kroz blogosferu) došao je na šezdesetak poseta dnevno. Naravno, to iziskuje i nešto angažovanja s njegove strane, ali ne verujem da se radi o više od pola sata nedeljno. A taj blog je svakako od koristi i njegovoj ordinaciji i svima nama (nekom zatreba pre, nekom kasnije, ali dobro je znati da imaš koga da pitaš takve stvari i dobiješ stručan odgovor).
    Online booking se u ovakvim slučajevima uvek svodi na telefonsku proveru zbog mogućih zloupotreba, zato i nismo hteli da ga uvedemo.

  7. Celtic Tiger je rekao/la

    Uh pa ti si u stvari vi…tj ima vas vise…:) Ne brinem inace….tu sam fazu odradio kada sam bio mladji…:)

    On-line booking kakav moze da se vidi u nekim vecim kucama pocev od vecih frizerskih salona do avio kompanija obicno je povezan sa placanjem nekom od platnih kartica tokom booking procedure tako da telefonska provera nije potrebna. Tj. ako neko plati za uslugu boli te uvo ako ne dodje, zar ne? Nisam ja edukovan u ovoj oblasti dovoljno da bih nesto mudrovao ali sam siguran da je takav nacin poslovanja nesto sto je meni licno ustedelo mnogo, mnogo vremena. To je mozda tesko izvodljivo kod nas za sada ali je morate priznati cilj koji treba dostici?

    Inace je zaista fenomenalno sto se Joksimovica tice, imati na raspolozenju misljenje takvog experta na tako dostupan nacin….cista desetka!

  8. RainDog je rekao/la

    He, he… ima nas skoro sedamdeset 🙂
    Jeste, u pravu si, cilj je baš to što si rekao. Nažalost, to ne zavisi ni od webmastera ni od vlasnika sajta nego od fuckin` državne politike 🙁
    Odnosno, zavisi od bankarskog sistema, a zavisi nešto i od Telekoma (da je makar sms plaćanje izvodljivo bez ogromnih poreza kao sada), ali se opet sve svodi na državnu politiku koliko ja kapiram stvari. Da makar hoće da privatizuju više taj Telekom, život bi mi bio lakši…

  9. Zoran M je rekao/la

    Ordinacija je odličan primer, a ima ih i još. Nego je pitanje da li taj napredak ide zadovoljavajućom brzinom. Opet ću izneti jedan podatak (uzmite ga sa rezervom, jer nisam dobro pratio na času 🙂 ) da smo 49. zemlja od 52 u evropi po korišćenju interneta. E sad u toj 49. zemlji kako bi svrstali Bor po stepenu razvijenosti i korišćenju interneta? …. Ako tako pogledamo treba nam mnogo Sizifa da nešto napravimo.
    I u potpunosti se slažem sa Celtic-om, da 99% borskih preduzetnika “želi” da sklapa posao licem u lice… u najpoznatijoj srpskoj kancelariji – kafani. Tek kad neko od njih odskoči i finanijski ojača, ostali će slediti njegov primer i krenuti tim putem. E mi trebamo naći te koji će to prihvatiti i njima pomoći da bi povukli ostale. Opet Sizif …

Ime (obavezno)

Email (ne objavljuje se) (obavezno)

WebSite

XHTML: Dozvoljeni tagovi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Upiši svoj komentar